ADMINISTRATIVE AFFAIRS DEPARTMENT

المهام والاختصاصات العامة للدائرة

  • توفير الأحتياجات اللازمة في شأن خدمات الانتقال والصيانه والنظافة والمخازن والمشتريات بالتنسيق مع الجهات المعنية.
  • العمل على توفير جميع الاجهزة والأدوات المكتبية وغيرها من مستلزمات الكلية بالتنسيق مع الجهات المعنية .
  • العمل على تبسيط الإجراءات بما يحقق حسن اداء الموظفين واختصار وقت المراجعات.
  • الاشراف على موظفي وخدمات الاستقبال بالكلية.

HUMAN RESOURCE DEPARTMENT

1.       تطبيق القوانيين واللوائح المتعلقة بشؤون الموظفين .

2.       انجاز كل ما يتعلق بالتوظيف والترقيات وعلاوات الموظفين واجازاتهم بجميع انواعها وانتهاء خدماتهم.

3.       تنفيذ القرارات التي تصدر من جهات الاختصاص في شأن الموظفين .

4.       فتح وحفظ سجلات وملفات الموظفين وتحديثها بكل ما يستجد من بيانات .

5.       إعداد شهادات الخبرة أو شهادات راتب أو غيرها من الشهادات التي يطلبها الموظفون من واقع السجلات الخاصة بهم .

6.       إعداد قرارات تعيين الموظفين أو نقلهم بين دوائر و أقسام الكلية ، وكذلك قرارات تفريغهم لاستكمال دراستهم أو لدورات التدريبية أو الايفاد في مهمات رسمية داخلية وخارجية .

7.       توفير البيانات والمعلومات والاحصاءات عن القوى العاملة بالكلية.

8.       أعداد دليل وصف شغل الوظائف .

9.       المشاركة في التخطيط للإحتياجات البشرية للكلية بالتنسيق مع دوائر وأقسام الكلية .

10.   القيام بالإجراءات اللازمة لتوفير القوى العاملة للكلية بالتنسيق مع باقي دوائر واقسام الكلية .

11.   القيام بالأعمال الإدارية للجان المتعلقة بشؤون الموظفين ولجنة مسائلة اعضاء الهيئتين الأدارية والأكاديمية.

NETWORKING & INFORMATION SYSTEM

VISION

The distinction in providing services for achieving a university competitive environment in the local level.

OBJECTIVES

  1. Developing the infrastructure for the internal and external computer network as well as the devices and their accessories.
  2. Offering the necessary software and computing the manual business.
  3. Contributing to improve the quality of educational and administrative process at the College.
  4. Organizing the best use to the computing resources which are provided by the College.
  5. Providing the training and technical consultations which are necessary for systems’ users.
  6. Continuing in maintain the security of systems and networks, as well as their safety at the College.
  7. Continuing in developing competencies and technical skills of the center cadre.

SECTIONS :

NETWORKS AND INFORMATION SECURITY

The Section of Networks and Information Security provides a specialized service in maintenance the computers, networks, and all the accessories as we have specialized experts in maintenance the personal computers, Laptop, printers, scanners, screens, servers, projectors (Data Show). Also, the Section provides the integrated and specialized solutions in the field of networks and its security in all its forms as our technical team has the ability and technical possibilities to implement all what it could require and establish the infrastructure of network according to any further developments and expansions for the buildings inside the University campus. Adding to that, the Section provides the Faculties and Departments with the solutions and technical consultations in the field of Information Technology.

SYSTEM ANALYSIS AND PROGRAMMING

The System Analysis and Programming Section develops systems (the computerized applications) and follow them up in addition to provide assistance and training to the operating applications and users at the College as a reason to shorten the effort and time as well as enhance the College objectives. Update the College website and follow up BUC site.

STUDENT AFFAIRS DEPARTMENT

تعد دائرة شؤون الطلبة من الركائز الثابتة في كلية البريمي الجامعية، نظراً لارتباطها الوثيق بالطلبة الذين أنشئت أصلاً من اجلهم، ومن هنا تبوأت دائرة شؤون الطلبة هذه المكانة وتعاظمت مسؤولياتها فأولت الطلبة جلّ اهتمامها.

تمتزج أهداف دائرة شؤون الطلبة مع أهداف الكلية و المتمثلة بإعداد الطلبة والارتقاء بمستواهم وصقل مواهبهم وتفجير طاقاتهم الإبداعية وإبراز انجازاتهم في كافة الجوانب انسجاماً مع مسيرة التقدم الشامل التي يقودها جلالة السلطان قابوس بن سعيد المعظم (حفظه الله ورعاه ).

لذلك تولي دائرة شؤون الطلبة حياة الطالب الجامعية خارج قاعات الدراسة كل رعاية واهتمام، وتقوم بإعداد البرامج المتنوعة بهدف تنمية شخصية الطالب ومساعدته على تخطي أية عقبات قد تعترض مسيرته الأكاديمية و العمل على توفير نشاطات فكرية وثقافية وفنية تعد بإتقان من قبل قسم الأنشطة الثقافية ، ونشاطات رياضية تعد من قبل قسم الأنشطة الرياضية، ونشاطات إرشادية  تعد من قبل قسم دراسات حالات الطلبة ، ونشاطات أخرى هادفة إلى متابعة الطلبة حتى بعد التخرج من قبل قسم التنسيق ومتابعة الخريجين ، وكل ذلك بهدف المساهمة  في تكوين شخصية متوازنة متكاملة للطلبة تضمن لهم النجاح في المستقبل.

PUBLIC RELATION AND MEDIA

IT IS THE MAIN GOAL OF MEDIA AND PUBLIC RELATIONS TO CONVEY THE IMAGE OF THE COLLEGE AND MANIFEST ACADEMIC AND NONACADEMIC ACTIVITIES AND RECENT DEVELOPMENTS TO THE COMMUNITY THROUGH DIVERSE COMMUNICATION MEANS. PARTICIPATING IN EXHIBITIONS, ACADEMIC CONFERENCES AND GATHERINGS INSIDE AND OUTSIDE THE SULTANATE OF OMAN AND SPONSORING ALL THE SCIENTIFIC, CULTURAL AND SOCIAL ACTIVITIES ARE CONSIDERED PRIME RESPONSIBILITIES FOR MEDIA AND PUBLIC RELATIONS. FURTHERMORE, MEDIA IS ONE OF THE CORE AND INDISPENSABLE COMPONENTS OF SUCCESSFUL AND EFFECTIVE INSTITUTIONS. IT IS THE CONNECTION BY WHICH ALL ACTIVITIES CAN BE CONVEYED TO THE WORLD OUTSIDE.

SECTIONS OF THE DEPARTMENT:

  • Public Relations.
  • Media
  • Marketing

AIMS OF THE DEPARTMENT:

  • Winning the public opinion with the authentic and true information about the programs and strategies of the college as an academic institution.
  • Promoting the college image to gain the people’s trust and consent.
  • Establishing positive relationships among the employees based upon mutual understanding.
  • Maintaining permanent connection to the local, regional and international academic institutions.
[ultimate_heading]

Quality Assurance Department

[/ultimate_heading]

QUALITY ASSURANCE DEPARTMENT VISION:

To be among the leading higher education institutions in Oman in applying quality standards

QUALITY ASSURANCE DEPARTMENT MISSION:

To apply an effective quality management system that is designed to spread and enhance quality culture throughout teaching, learning, extracurricular activities, research, and community services.

[ultimate_heading heading_tag=”h1″]

Training Unit

[/ultimate_heading]

Believing in the importance of the role played by higher education institutions to contribute to the preparation of youth to contribute in the process of construction and development , Al Buraimi University College has established a training, consultancy and community service department so as to provide an opportunity for all members of society for a continuous education and training in various fields as well as services and development programs for local community`s individuals and institutions. Since the rapid developments in business, professions and globalization will keep the business world in a highly ongoing competitiveness while providing plenty of opportunities, the department, then, has developed a lot of programs that enhance the knowledge, skills and attitudes of individuals, so that the individual can face the market challenges and the jobs requirements and can take advantage of the provided opportunities. These programs have been developed on the basis of appropriate theoretical, practical and scientific studies. Al Buraimi University department of training, consultancy and community service is one of the important college tools to provide community-based services. The department is specialized in the provision of consultancy and studies on the public and private sectors in all fields. In addition, it provides various training programs which aim to raise the efficiency of human resources through the adoption of scientific and practical methodology in the process of the implementation of the training courses. Thus, we rely on local and international experts with special expertise in capacity building.

القائمة

pubg mobile uc pubg mobile uc antalya duvar kağıtçı en iyi online oyun sinhala teledrama Me adarayai antalya duvar kağıdı